Hej hej!

2008-11-29 @ 22:51:21
Gissa vem som var på IKEA igår!!! =) Jag och M! Först en lååååång arbetsdag (nja, den var inte så farlig faktiskt...) och sedan möttes vi vi Stadhuset och gick runt på den internationella julmarknaden som finns där. Jättetrevligt! Åt en riktig korv (bratwurst) som var så stor att vi fick dela på den! Vanligtivs har de bara äckliga "korvar" här (kanske 20% kött och resten vet jag inte vad det är) - jag måste använda citattecken, för de är inte värda att heta korvar! ;) Ni som varit här vet vad jag pratar om! Ja, i alla fall... Vi gick ett varv på julmarknaden och det var mat och godis och saker från hela världen och helt plötsligt fanns det ett Holländskt stånd som hade SALTGODIS!!! Jag trodde inte mina ögon, men det var sant! Ni vet såna där salta som man köpte på danmarksbåten - djurfigurer och annat och om man hade tur fanns det några ljusbruna bland alla svarta... Så här sitter jag ikväll och äter saltgodis inhandlat här i B! Trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva! =)

Ja, och sedan åkte vi till IKEA! Vi gick runt i drygt två och en halv timme och så åt vi köttbullar mitt i alltihopa! Jag köpte laptopbordet Dave och vi hittade både smått och gott båda två. För att inte glömma GILLE pepparkakor!!! Julen är räddad! (Ja eller 1:a advent i alla fall...) Sedan avslutade vi gårdagen med varsin pint på vägen hem! Gött!

Idag har jag jobbat...M sov vidare när jag traskade iväg tidigt, tidigt i den svinkalla morgonen. Det unnade jag honom! Jag tar igen det på torsdag! Och det kommer jag nog behöva, för jag har jobbat i ett sträck från förra måndagen till och med nästa onsdag!

Snart sovdags...har städat de gemensamma utrymmena i huset idaga, det var min vecka. Skönt att ha det gjort! Måste bara hinna med att läsa ett kapitel eller två innan det är dags att sova. Jag läser Mari Jungstedts "I denna ljuva sommartid". Har bara börjat, men den verkar bra.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Hej! Var också på IKEA häromdan, fast jag åt inga köttbullar:-) Du och ditt saltgodis.... vi får väl se vad tomten kommer med i år?:-)

P.s det snöar just nu i svedala d.s

Kramar!!

2008-12-03 @ 19:46:13
Postat av: Tommy Sandberg

Hej här i Singpore bakar vi lussebullar på IKEA som tack för att de sponsrar SWEA föreningen. det var kul och att de tar hit julmust och saltgodis och andra svenska saker är en bonus när man bor utomlands ha en God Jul hälsa gubben att han hör av sig.

Tommy Annelie

2008-12-07 @ 05:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0