Another day...

2008-09-10 @ 23:13:01
...med regn och blåst! Jag visste inte vilken tur jag hade som var hemma i Sverige i maj och juni, när sommaren var!=) Känns skönt att ha haft sol och värme då, för nu verkar det vara helt slut på den varan! Hade tur och blev hämtad från jobbet av E, som har tillgång till en bil medan hennes kille är utomlands! 
Det var läge att tända en brasa ikväll, så den värmer gott nu när jag sitter och skriver och slötittar på TV. Katten ligger med framtassarna uppvikta och ser ut att trivas hon också! Igår kväll var hon inte jätteimponerad, när jag räddade en mus, som hon så stolt bar in i köket... (Urk!) Fast den var fortfarande vid liv när jag lyfte ut den! Vad taskig man är... ;)
Och inte gick jorden under idag heller! Woohoo! =)
Tog fram alla höstgrejor i butiken, så nu är det officiellt HÖST! Det var inte många som letade sig ut för en fika, så det var skönt att ta det lugnt på jobbet! :-P
Nej, nu ska jag njuta av brasan och titta på Boston Legal - en mycket bra serie med bl a James Spader (min favoritskådis)!

Kommentarer
Postat av: Cornelias Cottage

Ja, vilken tur världen inte gick under =)



Ja, jag blev också lite chockad en lördagkväll när P föreslog att vi skulle baka bröd i lergryta! Som sagt, hade han sagt att vi skulle gå ut och strypa en älg hade jag inte reagerat, men bröd?! Hur som är han jätteduktig på att baka! Scones i lördags med brieost och valnötsbröd med kantareller i tisdags. Undras vem det är som blir bortskämd! Ha en bra torsdag, även om det regnar

2008-09-11 @ 08:54:14
URL: http://www.corneliascottage.blogspot.com/
Postat av: Cornelias Cottage

Förresten, kan du inte visa en bild på din katt? Jag älskar ju katter, har 6 stycket...

2008-09-11 @ 08:56:40
URL: http://www.corneliascottage.blogspot.com/
Postat av: Maria/nallepuh

James Spader är en riktig goding;-)mums,mums!!



Ha det så bra over there! Kramis!!:-)

2008-09-12 @ 21:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0