Som i en dimma...

2008-12-29 @ 20:16:48
...försvann julen! Jag jobbar ju hela tiden och om det tycker jag inte! Usch! Jag är inte gjord för att jobba heltid... Dessutom har jag jobbat VARJE helg i december... (Gnäll över! =) ) 

Jag hade nästan glömt hur man loggar i till bloggen dessutom, alltför länge sedan jag var inloggad... Julen var mysig ändå, jag var ledig på juldagen, så var hos M och vi (eller jag, menar jag =P) lagade julmat! Andra gången i mitt liv jag kokade och griljerade skinka! Den blev jättegod! Jag blev ju tvungen att ersätta Janssons Frestelse med potatisgratäng för det är ju en viss herre som inte tål att ens höra talas om ansjovis, eller ens sill för den delen... Mamma och pappa hade skickat över en burk med Lucullus sill, så det var gott på de kokta ägghalvorna! Hi hi hi!

Jag lagade maten på juldagens eftermiddag mellan 15.30 och 17.30 och så käkade vi klockan 18, innan vi tittade på Pirates of the Caribbean, At World's End. Måste säga att jag gillade filmerna. (Köpte hela paketet till M i tidig julklapp.) Och sedan var jag sjuk på annandagen, så var inte tillbaka på jobbet förrän på lördagen. Kändes som att det kvittade, för jag ska jobba tills nästa fredag ändå... (Förlåt, gnäll igen...)

Snart är det Gott Nytt År också! Helt otroligt vad detta år gick fort!

Nu ska jag läsa ut den tjocka boken jag läser, så jag kan börja läsa mina julklappsböcker! Svenska sådana! =) Jag läser för närvarande Sebastian Faulks "Human Traces" och den är jättebra, måste jag erkänna, fastän den inte är en crime story ;)

Gott Nytt År! (Ifall jag inte lyckas logga in innan midnatt på onsdag...)

Kommentarer
Postat av: Syrran

Hej!Helt ok att gnälla, man kan ju inte jobba jämt?

(kommer från rätt person :-)

Ska heja på HV71 åt dig imorgon..

Gott nytt år till alla jag känner aom kanske läser detta!!! Hälsa M

Massor av kramar lillasyrran.

2008-12-29 @ 20:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0